Agentów czekają zmiany. W jaki sposób się do nich dostosować? Nowy model pracy agenta ubezpieczeniowego. Lech Dworaczyński prelegentem Szczytu Ubezpieczeniowego

Zapisz się do newslettera aby otrzymywać darmowe fragmenty ze Szczytu Ubezpieczeniowego i zniżki na następną edycję

Sprzedaż ubezpieczeń w „nowych czasach”

Obecnie o regułach gry rynkowej decydują szybkie zmiany technologiczne, co oznacza konieczność nie tylko dostosowania się do aktualnych warunków, ale i skupienia na przyszłych wyzwaniach.

Agenci ubezpieczeniowi, którzy kurczowo trzymają się wypracowanych wcześniej schematów działania, bardzo szybko odczują spadek efektywności i jeśli nie podejmą odpowiednich kroków, stracą pozycję rynkową.


Obecnie klient nie tyle potrzebuje podstawowej wiedzy, ile pomocy w odnalezieniu się w gąszczu informacji, jaki go otacza. Oczekuje on pomocy w rozwiązaniu aktualnych problemów i wyzwań biznesowych.

Konieczność profesjonalnego przygotowania i odpowiedniego czasu na zbudowanie partnerskich relacji z klientem, wymusza konieczność wsparcia agenta przez specjalistów. Oznacza to analizę dotychczasowych zasobów wspierających i zapewnienie agentowi czasu na kontakty z klientami.

Pamiętajmy, że agent ubezpieczeniowy sprzedaje tylko wtedy, gdy rozmawia z klientem. Ponadto sprzedaje on skutecznie tylko wtedy, gdy jest dobrze do tej rozmowy przygotowany.

„Agent ubezpieczeniowy powinien skupić swoje działania na tych aktywnościach, których nie mogą wykonać za niego inni”

Lech Dworaczyński – ekspert zarządzania sprzedażą

Lech Dworaczyński – aktywny zawodowo przedsiębiorca, inwestor private equity, doradca w zakresie sprzedaży i obsługi klienta, zarówno w tak zwanym „realu” jak i sieci. W ramach działalności doradczej wraz z zespołem prowadzi portal MenedzerSprzedazy.pl będący swoistą skarbnicą wiedzy dla menedżerów sprzedaży i dyrektorów handlowych.

Założyciel pierwszej w Polsce multiagencji sprzedającej ubezpieczenia przez Internet – Ubezpieczeniaonline.pl Sp. z o.o.. Twórca pierwszej w Polsce porównywarki produktów ubezpieczeń na życie oraz pierwszych realnie działających systemów leadowych, które stanowiły do 2016 roku około 70% udziałów rynku leadowego w kraju.


Patronat nad wydarzeniem: