Praktycy pomagają Ci stać się jeszcze lepszym agentem.
Zdobywaj więcej klientów, więcej sprzedaży, więcej czasu na życie.
Kup dożywotni dostęp VIP do wszystkich prelekcji video (wart 297 zł).
—
Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku dla agentów „Mistrzowie Marketingu i Sprzedaży Ubezpieczeń”: https://www.facebook.com/groups/MMiSU/
—
Wpływ dyrektywy RODO na sprzedaż ubezpieczeń przez agenta
Rozmawiamy o RODO i GIODO w sprzedaży ubezpieczeń. Marcin Konopka i jeden z najgorętszych tematów Szczytu Ubezpieczeniowego.
Transkrypcja:
Cześć, moim gościem jest Marcin Konopka z Berg System.
Witam.
Chciałem spytać Marcina, o co tak naprawdę pytają go agenci ubezpieczeniowi, którzy widzieli jego prezentację podczas Szczytu Ubezpieczeniowego.
Agenci najczęściej pytają o kwestie RODO.
Czyli 28 maja 2018 mocno zaostrzą się przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
Dokładnie. A precyzyjniej, to dyrektywa unijna nakłada takie same obowiązki ochrony danych osobowych na wszystkie kraje unijne. Ujednolicenie tego wszystkiego odnośnie danych osobowych, te same wymogi wprowadzane są i u nas. W związku z tym należy dokonać pewnych zmian w swojej działalności, aby przygotować się na to.
Czyli jeżeli jestem agentem ubezpieczeniowym, który posiada własną stronę internetową, to może być tak, że za jakiś czas zgłosi się do mnie ktoś, kto będzie zadawał pytanie, czy na pewno ta strona internetowa dba czy też spełnia dyrektywy RODO.
Strona internetowa, agenci zbierają dane o kliencie, przetwarzają te dane, chcą wznawiać umowy, czyli przetwarzać te dane osobowe klienta, więc płaszczyzn, gdzie agenta, multiagencje, agregatorów czy towarzystwo ubezpieczeniowe dotyka kwestia ochrony danych osobowych, jest wiele.
Więc agenci ubezpieczeniowi mają jeszcze chwilę czasu, żeby do tego się przygotować. Podczas Szczytu Ubezpieczeniowego była jedna specjalna prelekcja w wykonaniu mecenasa Piotra Czubluna z beinsured.pl, która w dosyć szczegółowy sposób opisuje zagrożenia czy też wyzwania stojące przed agentami. I rozumiem, że systemy CRM, np. Berg CRM, też dotykają tematów danych osobowych klientów.
Żeby było jasne, my bardzo cieszymy się z takiej dyrektywy.
Jak to?
Prosta rzecz. Obecnie, nie ukrywajmy, mało który z agentów zarejestrował bazę danych swoich klientów w GIODO. RODO tak naprawdę jest dla mnie pociągiem do stacji profesjonalizm w ubezpieczeniach. I teraz decydujemy, którzy doradcy, agenci wsiadają do tego pociągu, chcą się profesjonalizować, profesjonalnie i bezpiecznie obsługiwać swoich klientów, a którzy nie. My jako Berg System tworzymy narzędzie CRM, czyli przechowujemy tam dane osobowe klientów, my z agentami prowadzimy klientów przez te zmiany RODO. Dotyczą one zarówno nas, jak i klientów. Ale my chcemy wyjść naprzeciw i dostosować się. Już się dostosowujemy, doradzamy klientom, co oni ze swojej strony powinni zrobić, żeby się zabezpieczyć. Gros ludzi, którzy do nas w tym momencie docierają, mówią tak: „No dobra, Excel już nie wystarczy. Dane zapisane w kalendarzyku – to nie jest bezpieczne. To, że trzymam sobie coś na komputerze, OK, ale jak przyjdzie kontrola czy coś takiego, powiedzcie mi, w jaki sposób to zrobicie profesjonalnie?”.
OK, czyli jeżeli byśmy chcieli doszukiwać się plusów prowadzenia RODO i tej całej historii, to na pewno są nimi: profesjonalizacja branży, jeszcze większe zadbanie o interesy klientów i bezpieczeństwo ich danych.
Oczywiście, konkurujmy tym, że jesteśmy profesjonalni, a nie tani.
Jasne. I jeżeli ktoś chciałby w najbliższych tygodniach, miesiącach szukać u Was więcej informacji, jak przygotować się profesjonalnie do RODO, to gdzie powinien to robić?
Bezpośrednio do nas. Planujemy zorganizować webinary, planujemy dostarczyć materiały w formie PDF-ów, które na różnym poziomie pokażą to w punktach.
Bo informacji jest sporo, gdyż to jest trudny temat.
No właśnie, jest to trudny temat, prawniczy temat. Jest to też temat, na którym agencje prawne czy firmy prawnicze chcą też zarobić dobre pieniądze. Dochodzą do nas takie słuchy, że wręcz budowane są bazy sklepów internetowych […].
Bo powstaje nowy rynek, nie oszukujmy się.
…prawników, którzy będą wysyłać pisma typu: zabezpieczyłeś się do RODO, czy w tym paragrafie regulaminu w Twoim sklepie tego nie ma, albo będziesz z nami pracować, albo zgłosimy Ciebie, nakablujemy, że nie dostosowałeś się.
OK, czyli więcej informacji w najbliższych tygodniach na Waszej stronie internetowej pod adresem…?
Bergsystem.pl, na naszym Facebooku – Berg CRM, w mediach społecznościowych czy nawet na naszym blogu przez stronę internetową bergsystem.pl.
OK, rzetelnej wiedzy o tym, jak przygotować się do RODO nigdy za wiele. O tym mówimy podczas Szczytu, o tym też na stronach Berg System możecie znaleźć informacje, a ja dziękuję za kolejną dawkę wiedzy.
Dziękuję bardzo.
Zobacz też:
Jaki program dla agenta ubezpieczeniowego wybrać?